B’nai B’rith Israel

לשכת הגליל הגדולה מס' 14 | עמותה רשומה מס' 580003028

בני ברית ישראל

  • English
  • ערב זיכרון לחללי מערכות ישראל תשפ״ד- לשכות ״המדע׳, ״וייצמן״, ״מצאנו יין״ 8.5.2024

    באחד מערבי השבוע התכנסנו בבית אנוש ברחובות, לערב זיכרון ושירי לוחמים מרגש, חברי לשכות בני ברית ישראל : הנשיא וייצמן – רחובות, ״המדע״ – רחובות, ״מצאנו יין״ – ראשון לציון .
    את הערב הנחה ואירגן ביד אמונה, דוד עוז שהגיע לרחובות לפני מספר שנים מערד, שם התגורר כ40 שנה כשרוב הזמן עבד בבית הספר המקומי, בו אירגן בין השאר את טקסי הזיכרון ואת חידוני מורשת הקרב. לדוד יש קירבה רבה לכל משפחות נופלי המקום שאת כולם הכיר.
    דוד: " 24842 חללי צבא הגנה לישראל ו5094 נפגעי פעולות האיבה מנתה החברה הישראלית משנת 1860 ועד היום. הערב הזה מוקדש לזכרם."
    יזכור – הקהל עמד ואני, ישראל, הדלקתי את נר הזיכרון והקראתי את תפילת יזכור.
    שמי ישראל פרקר ע"ש דודי ישראל ז"ל. אחי אבי נולד בגרמניה בשנת 1927 ועלה לארץ ב-1936. היה שחקן מצטיין בכדורסל ובכדורעף ושחיין בהפועל גבעת חיים. הגיע למקום ראשון בצליחת הכנרת מעין גב לטבריה ב1945. בפרוץ מלחמת העצמאות, ישראל התגייס לצבא ונלחם בחזית הצפונית. ישראל פרקר ז"ל נפל ביום הקמת המדינה, ה באייר תש"ח, במבצע בן עמי בגליל. המערבי. ונקבר בבית הקברות הצבאי בנהריה. אני נולדתי מספר שבועות לאחר מכן ונקראתי על שמו. יהי זכרו ברוך.
    צביקה וזיוה נדיב הקריאו קטע מתוך קינת דוד.
    אידה רוזנטל, נשיאת לשכת המדע, נשאה דברים בשם נשיאי לשכות וייצמן ומצאנו יין.
    חנה פורת וצבי תדמור הקריאו ממגש הכסף.
    חנה דוד, נשיאת לשכת ״מצאנו יין״, שדודה שמואל הילדסהיים ז״ל מקיבוץ שריד נפל בהגנה על העמק (יזרעאל) ב1948 כשהייתה בת חודשיים, קראה את השיר "המתים לא מחדשים".
    דוד עוז, שהכיר מערד מקרוב את הנופל ומשפחתו שעליו השיר סיפר:
    "חנן ברק נולד בשנת 1985. התגייס לחיל השריון בעקבות 2 אחיו הגדולים ממנו, וסיים קורס קצינים.
    בבוקר ה-26 יוני 2006 נתקל הטנק שחנן פיקד עליו בכוח אויב שחדר ממנהרה לכרם שלום. לעבר הטנק נורה טיל. חנן נהרג במקום ועימו נהרג נהג הטנק פאבל סלוצקר.
    לוחם נוסף שהיה בצוות הטנק, רב טוראי גלעד שליט, נחטף.
    טל שרם, אחייניתו של חנן הייתה בת שנתיים וחצי בנופלו. בגיל 13 כתבה טל את השיר "המתים לא מחדשים" מתוך געגוע לדוד שיש לה ממנו זיכרון קצר".
    המשך הערב הוקדש לשירי לוחמים בשיתוף הקהל.
    עוזי רוזנבלט ניגן באקורדיונו וליווה את רוויטל קראוז ששרה ברגש רב ובקול מיוחד וענת קורן סיפרה את הסיפורים העומדים מאחורי כל שיר ויש אינספור סיפורים.
    לאחר השיר "אנחנו שנינו מאותו הכפר ", יונה זיו ושמשון סופר הקריאו קטעים מספר מעוטר בסרט שחור.
    בסוף הערב דוד עוז הודה לכל אלה שלקחו חלק בהפקת הערב ובראשם נשיאי הלשכות יוסי זיו, אידה רוזנטל וחנה דוד.
    וכן להנהלת בית אנוש רחובות שפתחה את האכסניה עבורנו.
    לסיום קרא יוסי זיו מ"הכבוד הגדול " של יורם קניוק וכולנו עמדנו לשירת המנון התקווה.
    בלב כולם נמצאת ללא סוף התקווה הגדולה שהמצב בארץ יחזור למצב תקין ורגוע. אמן !!!
    לזכרם!!
    כתב: ישראל פרקר יועץ לענייני דוברות לשכת ״מצאנו יין״ בני ברית ראשון לציון.