B’nai B’rith Israel

לשכת הגליל הגדולה מס' 14 | עמותה רשומה מס' 580003028

בני ברית ישראל

  • English
  • לשכת נס מבקרת במוזיאון למורשת המודיעין

    בתאריך 24.6.2026,  חברי לשכת נס ביקרו ביקור משמעותי ומטלטל במוזיאון למורשת המודיעין בגלילות.

    במהלך הביקור נחשפנו לפעילותם של גופי המודיעין של מדינת ישראל : השב"כ, אמ"ן והמוסד ולתפקידים הייחודיים והמשלימים של כל אחד מהם בשמירה על ביטחונה של המדינה ואזרחיה.

    ביקרנו במיצג "השיבה לאוקטובר",  המתעד את אירועי השבעה באוקטובר באופן אותנטי ועוצמתי, תוך שילוב חומרים ועדויות שחלקם טרם נחשפו לציבור הרחב. פסענו במנהרת הבטון המדמה את רגעי החדירה ליישובי העוטף ואת מתקפת הטרור, שעליה צילומים וסרטים שתועדו במצלמות המחבלים עצמם.

    נחשפנו למיצג העוסק ב"חינוך החמאסי", לאידיאולוגיה שלהם, לכלי הנשק, לכלי הרכב ששימשו את המחבלים, ומנגד – להרס ביישובים, לאובדן הכבד, לסיפורי הנרצחים והחטופים, ולטבח הנורא במסיבת הנובה ובמוקדי טרור נוספים.

    אלה היו מראות וסיפורים קשים, לעיתים קשים מנשוא, שעוררו מחדש שאלות קשות לצד הכאב הגדול שהותירו בלב כולנו.

    בהמשך זכינו לשמוע את סיפור הפרשייה המודיעינית של סיכולו של "הנסיך האדום" – הרצאה מרתקת ומרגשת, שחשפה אותנו לדילמות, לערכים ולהחלטות המורכבות המלווים את אנשי קהילת המודיעין בעבודתם היומיומית.

    יצאנו מן הביקור עם הערכה עמוקה עוד יותר לאנשים הפועלים, פעמים רבות הרחק מאור הזרקורים, למען ביטחונה של ישראל, ועם ההבנה כי לצד הזיכרון והכאב מוטלת עלינו גם האחריות לבנות עתיד בטוח, מאוחד וערכי יותר לדורות הבאים.

    נזכור את אשר אירע, נלמד ממנו את הלקחים, ונמשיך להביט קדימה בתקווה, באחריות ובמחויבות לחיזוקה של מדינת ישראל וחוסנה של החברה הישראלית.
    תודה לכל החברים שלקחו חלק ביום חשוב זה.

    כתבה:  מלכה סולומונוביץ- נשיאת לשכת נס.