17.6.2026
חברות לשכת "בנות בנות" בני ברית השרון, יחד עם חלק מבני זוגן, השתתפו בביקור מעצים ומרתק במל"מ – המרכז למורשת המודיעין ברמת השרון.
במהלך הביקור נחשפנו לעולמם של גופי המודיעין בישראל – חיל המודיעין, השב"כ והמוסד – ולפעילותם החשאית והמשמעותית למען ביטחון המדינה. מתנדבי המרכז סיפרו על סוכנים ולוחמים שפעלו בארץ ובעולם, לעיתים בזהויות בדויות ובסיכון חיים מתמיד, וחלקם אף לא שבו ממשימותיהם. סיפוריהם עוררו בנו גאווה והערכה עמוקה לתרומתם ולהקרבתם.
בהמשך ביקרנו באגף המוקדש לאירועי ה־7 באוקטובר. באמצעות תיעוד, תמונות ועדויות נחשפנו לעוצמת האסון ולמחיר הכבד ששילמה המדינה. זה היה חלק מטלטל ומרגש במיוחד, שהותיר בכולנו תחושות של כאב וזיכרון לצד חשיבות הערנות והאחריות הלאומית.
הביקור הסתיים בהרצאה מרתקת על מבצע החיסול של המחבל עלי חסן סלאמה, שכונה "הנסיך האדום", שהיה ממובילי ארגון הטרור "ספטמבר השחור" ואחראי לרצח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן. ההרצאה המחישה את התכנון המדויק, שיתוף הפעולה בין זרועות הביטחון והנחישות שהובילו להצלחת המבצע.
יצאנו מהביקור מלאי הערכה לכוחות הביטחון, נפעמים ממעשי הגבורה, המסירות וההקרבה של הפועלים למען ביטחון ישראל, ועם תחושות מעורבות של עצב, גאווה ותקווה.
רשמה: תיקי אפרתי
נשיאת לשכת "בנות בנות", בני ברית השרון